Daca Dumnezeu exista atunci de ce nu-L putem vedea?

IMG_20141221_020052Pentru ca ne aflam in preajma Sarbatorilor de iarna si pentru ca acum, mai mult ca in restul anului, ne gandim la evenimentul din Betleem si la legatura lui cu divinitatea, m-am gandit sa scriu un articol pe acesta tema.

Subiectul lui nu este despre Craciun per se, dar are o puternica legatura cu Craciunul. Caci daca existenta lui Dumnezeu are inca un semn de intrebare in mintile noastre, atunci cum am putea intelege semnificatia primului dar de Craciun (Mesia), si cum am putea sa ne bucuram de acest dar pe deplin?

Intrebarea formulata in titlul articolului este una foarte pertinenta. Intr-adevar, daca Dumnezeu exista de ce nu este El vizibil ochilor nostri (fizici)? Sau, mai bine zis, de ce nu se face vizibil noua? Nu ar fi mai usor daca Dumnezeu ar aparea in toata slava Lui iar noi am putea astfel cunoaste ca El exista? Atunci ne-am pleca inaintea Lui si i-am recunoaste Prezenta.

Cu siguranta, ar fi mai usor pentru Dumnezeu sa procedeze astfel, insa nu ar fi si mai bine. Cand ne gandim la Dumnezeu- indiferent de credinta noastra sau de lipsa ei- noi Il vedem ca pe un Judecator, reprezentand Autoritatea cea mai inalta din Univers. Si nu este gresit sa gandim asa, insa Dumnezeu nu este doar atat. El este si un Tata. El este Dragoste.

Dragostea nu forteaza, dragostea nu se impune. Dragostea este blanda. Ascunzandu-si Prezenta (fizica) de ochii nostri, Dumnezeu se arata bland fata de noi. De ce? Pentru ca daca Dumnezeu ar alege sa ridice cortina si sa ni se dezvaluie noua, in toata gloria Lui, fiintele noastre mici si limitate ar fi coplesite si foarte speriate de aceasta aparitie. Da, ne-am pleca si inchina inaintea Lui dar in acelasi timp, am vrea sa fugim si sa ne ascundem. Ca si pasarile care, atunci cand ne apropiem de ele, noi, oameni mult mai mari si ma puternici decat ele, se sperie si isi iau zborul, asa am reactiona si noi. Am fugi de El in loc sa alergam inspre El.

Nu am putea simti dragoste si afectiune pentru Dumnezeu pentru ca am fi mult prea terifiati de o aparitie atat de neobisnuita, de neasteptata si de maiestoasa. Ne-ar fi foarte dificil, daca nu imposibil, sa interactionam cu El, noi atat de mici, iar El atat de mare.

Asa ca Dumnezeu a decis sa ramana in spatele cortinei si in loc sa ne forteze sa credem in El, a ales sa ne castige inimile si mintile printr-un proces mult mai complex dar care ne castiga dragostea. De aceea a ales sa ni se faca cunoscut printr-un staul, un prunc, niste pastori si o stea. Nu e nimic infricosator in aceste lucruri, din contra. Sunt elemente din aceasta lume menite sa transmita un mesaj locuitorilor acestei lumi.

Dumnezeu ne-a trimis un Mantuitor care a venit pe pamant, nu in Gloria pe care o avea ca Fiu de Dumnezeu, ci ca un prunc nascut intr-un staul umil din Betleem. El, Fratele nostru mai mare, a fost trimis de Tatal ca sa ne aduca acasa.

Asa ca, va rog opriti-va anul acesta la staul, deschizandu-va inimile si mintile catre Dumnezeu. Macar pentru o clipa.

Sarbatori Fericite si Dumnezeu sa va dea Harul Sau si in 2015!

Ana

Leave a Reply

